Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak si nevybrat autoškolu

11. 12. 2015 9:14:51
Dám sobě nebo dospívajícím dětem jako vánoční dárek řidičák. Jenže jak vybrat autoškolu, kde nebudu při jízdách rozvážet děti paní učitelky do školy nebo mi pes pana učitele nebude olizovat ucho.

Nebo kde pan učitel nebude při jízdách telefonovat či paní učitelka štrykovat. Hlavně mi asi půjde o to, aby mně autoškola opravdu dobře připravila na celý můj budoucí řidičský život a poskytla mi úplnou výuku se všem předepsanými hodinami, abych se po jejím absolvování nemusel bát, že o řidičský průkaz přijdu, až autoškole přijdou na to, že u mně nedodržela učební osnovu. Cena za výcvik asi nebude to nejdůležitější, za málo peněz bude vždycky jen málo muziky. Většina lidí jde do autoškoly jen jednou za život a jak známo, investice do vlastního vzdělání patří k nejrozumnějším.

Vyvarujte se nesmyslně nízkého školného (stačí několik jednoduchých výpočtů aby člověk přišel na to, že za sedm a půl tisíce se výcvik na skupinu B prostě poskytnout nedá), přes neuvěřitelné praktiky některých autoškol, ve kterých učitel při zkouškách záměrně zasáhne žákovi do řízení a zkušební komisař tak nemá jinou šanci něž zkoušku vyhodnotit jako neúspěšnou a kde ceny za jízdy navíc a za opakovanou zkoušku jsou astronomické, až po „poslední hit“ záměrného neučení (čím méně žáka naučíme, tím je větší pravděpodobnost, že u zkoušky propadne a my z něj budeme mít více peněz za doplňovací výcvik a opakované zkoušky).

Odborná úroveň majitelů a učitelů autoškol je velmi různá. Tu zjistit je pro žáka velmi obtížné až prakticky nemožné. Někdy ale nám to autoškoly dost usnadní, například když si na výlohu sami napíší, jak moc svému oboru nerozumí. V jednom městě blízko Prahy vznikla nedávno nová autoškola. Na hlavní třídě, v hezkém domě, na první pohled na úrovni. Po přečtení nápisů na výloze jsem ale začal vážně přemýšlet, jestli nejde o nějaký pokus o retro. Autoškola totiž nabízí výcvik na skupinu E, která byla zrušena před 15 lety. Také nabízí získání průkazu profesní způsobilosti, který byl zrušen před více než dvěma roky, protože se profesní způsobilost zapisuje přímo do řidičského průkazu.

Jímá mně hrůza, když vidím takovou autoškolu a kladu si tři otázky: předně, kde a zejména jak získal zmíněný provozovatel svoji učitelskou kvalifikaci? Jak asi vypadá výcvik žáků v jeho autoškole, když on sám má tak chabé znalosti? A konečně, to si těch nápisů na výloze ještě nikdo z úřadu, který mu zkouší žáky, nevšiml? A nebo všiml, ale nepřipadá mu na nich nic divného... To už by ale byla další kapitola.

autor: Robert Kotál, Dopravní akademie a.s.

Autor: Robert Kotál | pátek 11.12.2015 9:14 | karma článku: 17.19 | přečteno: 2600x

Další články blogera

Robert Kotál

"Neviditelná" policie je dobré řešení

Pokud chce policie uspět v boji s řidiči nerespektujícími pravidla, musí být viditelná i neviditelná zároveň.

19.1.2018 v 12:22 | Karma článku: 10.92 | Přečteno: 430 | Diskuse

Robert Kotál

Díky za zákaz billboardů u dálnic

To, že jakékoliv odvádění pozornosti od řízení vždy zvyšuje riziko nehody, je většině lidí jasné. Minimálně těm, kteří sami řídí.

22.9.2017 v 9:48 | Karma článku: 15.69 | Přečteno: 311 | Diskuse

Robert Kotál

Staronové téma "měření rychlosti"

Jedno z aktuálních témat dnešní doby jsou úvahy o omezení pravomocí obecní policie, konkrétně v oblasti měření rychlosti.

25.4.2017 v 14:44 | Karma článku: 11.27 | Přečteno: 791 | Diskuse

Robert Kotál

Vidět a být viděn...

Dopravní nehoda, vzniklá střetem dvou účastníků jen proto, že se navzájem dostatečně neviděli, je zbytečná a prakticky ve všech případech vyhnutelná. Dobře vidět je stejně důležité jako být viditelný pro ostatní.

26.9.2016 v 12:27 | Karma článku: 12.26 | Přečteno: 337 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Karel Januška

Státní zástupci

Sledoval jsem jednání poslanecké sněmovny o „vydání poslanců k trestnímu stíhání“. Ze včerejší diskuze v TV (V. Moravce) jsem pochopil v čem je problém naší justice.

22.1.2018 v 9:02 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 21 | Diskuse

Hatem Berrezouga

Ještě jednou proč ten Zeman, i když jsem jedním z nich.

Vážení čtenáři, na mým FB se spousta lidí divila, jak jsem mohl dospět k názoru dát svou preferenci Zemanovi. I když jsem to vysvětlil ve svém předchozím blogu, budu se snažit níže rozvést bez obalu, co dalšího mě k tomu vedlo.

22.1.2018 v 8:45 | Karma článku: 16.98 | Přečteno: 183 |

Lenka Fučíková

10 tipů, jak se po ROZVODU nezbláznit

10 let po rozvodu. Zdálo by se, že je vyřešeno a tahanice máte za sebou a už si žijete svým poklidným životam. Bohužel to tak není, obzvlášť pokud vám nařídili střídavou péči. Jak se v tuto chvíli bránit aniž byste přišli o rozum?

22.1.2018 v 8:33 | Karma článku: 4.51 | Přečteno: 157 | Diskuse

Luboš Chott

Hurá do důchodu a na Počtu…

Zatím co na sáhodlouhé fronty u řezníka na játra nebo v Zelenině na banány jsme rychle zapomněli, tak zástupů u poštovních přepážek se pořád ne a ne nabažit – ani na Kladně. Ale někde tento nešvar vyřešila neviditelná ruka trhu...

22.1.2018 v 5:51 | Karma článku: 10.42 | Přečteno: 359 | Diskuse

Zuzana Palečková

Prezident nebojácný, leč noblesní

Lítý boj se chýlí ke konci, za týden už bude jasno. Buď vyhrajeme my nebo oni. Faktem však zůstává, že v konečném důsledku my jsme my všichni.

21.1.2018 v 23:08 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 632 | Diskuse
Počet článků 15 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1170

Zakladatel Dopravní akademie a.s., propagátor defenzivního způsobu jízdy a autor publikací pro žáky i učitele autoškol.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.