Jak si nevybrat autoškolu
Nebo kde pan učitel nebude při jízdách telefonovat či paní učitelka štrykovat. Hlavně mi asi půjde o to, aby mně autoškola opravdu dobře připravila na celý můj budoucí řidičský život a poskytla mi úplnou výuku se všem předepsanými hodinami, abych se po jejím absolvování nemusel bát, že o řidičský průkaz přijdu, až autoškole přijdou na to, že u mně nedodržela učební osnovu. Cena za výcvik asi nebude to nejdůležitější, za málo peněz bude vždycky jen málo muziky. Většina lidí jde do autoškoly jen jednou za život a jak známo, investice do vlastního vzdělání patří k nejrozumnějším.
Vyvarujte se nesmyslně nízkého školného (stačí několik jednoduchých výpočtů aby člověk přišel na to, že za sedm a půl tisíce se výcvik na skupinu B prostě poskytnout nedá), přes neuvěřitelné praktiky některých autoškol, ve kterých učitel při zkouškách záměrně zasáhne žákovi do řízení a zkušební komisař tak nemá jinou šanci něž zkoušku vyhodnotit jako neúspěšnou a kde ceny za jízdy navíc a za opakovanou zkoušku jsou astronomické, až po „poslední hit“ záměrného neučení (čím méně žáka naučíme, tím je větší pravděpodobnost, že u zkoušky propadne a my z něj budeme mít více peněz za doplňovací výcvik a opakované zkoušky).
Odborná úroveň majitelů a učitelů autoškol je velmi různá. Tu zjistit je pro žáka velmi obtížné až prakticky nemožné. Někdy ale nám to autoškoly dost usnadní, například když si na výlohu sami napíší, jak moc svému oboru nerozumí. V jednom městě blízko Prahy vznikla nedávno nová autoškola. Na hlavní třídě, v hezkém domě, na první pohled na úrovni. Po přečtení nápisů na výloze jsem ale začal vážně přemýšlet, jestli nejde o nějaký pokus o retro. Autoškola totiž nabízí výcvik na skupinu E, která byla zrušena před 15 lety. Také nabízí získání průkazu profesní způsobilosti, který byl zrušen před více než dvěma roky, protože se profesní způsobilost zapisuje přímo do řidičského průkazu.
Jímá mně hrůza, když vidím takovou autoškolu a kladu si tři otázky: předně, kde a zejména jak získal zmíněný provozovatel svoji učitelskou kvalifikaci? Jak asi vypadá výcvik žáků v jeho autoškole, když on sám má tak chabé znalosti? A konečně, to si těch nápisů na výloze ještě nikdo z úřadu, který mu zkouší žáky, nevšiml? A nebo všiml, ale nepřipadá mu na nich nic divného... To už by ale byla další kapitola.
autor: Robert Kotál, Dopravní akademie a.s.
Robert Kotál
Parkovací brzda
Před nedávnou dobou se v Praze odehrála velmi smutná událost. Taxikář nezajistil (nebo zajistil nedostatečně) svůj vůz proti pohybu a ten se bez jeho přítomnosti rozjel.
Robert Kotál
Učitel autoškoly jako zajímavé povolání
Na první pohled paradoxní věc. Nicméně nedávná a ještě ne úplně skončená pandemie českému autoškolství velmi pomohla.
Robert Kotál
Autoškolství dříve a dnes
Neutěšený pohled na současný silniční provoz je často přičítán špatné práci autoškol. Na tom samozřejmě kus pravdy je, ale daleko zásadnější problém spočívá v tom, že celý systém přípravy řidičů je nastaven přinejmenším nesprávně.
Robert Kotál
Přes plnou čáru
Ministerstvo dopravy vydalo novelu vyhlášky o dopravních značkách, která navazuje na změnu v pravidlech silničního provozu účinnou k 1.1.2022. Už mne ani nepřekvapuje, že to nestihlo včas.
Robert Kotál
Nevěř všemu, co se píše
Ministerstvo dopravy připravilo pro řidiče pěkný špek. Na svých webových stránkách uvádí doslova: “U dvoukolových a tříkolových vozidel bude od 1. ledna 2022 řidičské oprávnění AM nově nutné až pro řízení vozidel
Robert Kotál
Předjíždění cyklistů
Je to pár hodin, co prezident republiky podepsal novelu zákona o silničním provozu, jež stanovuje řidičům motorových vozidel dodržet bezpečný odstup od cyklisty při jeho předjíždění.
Robert Kotál
Do Rakouska jen s platnou prohlídkou
Podle informací, které aktuálně dostávám, rakouská policie neuznává evropské nařízení, kterým se v souvislosti s pandemií COVID-19 v celé EU prodloužila platnost technické kontroly o 10 měsíců od konce její původní platnosti.
Robert Kotál
Po dlouhých prázdninách
Jak leckterý řidič ví, první týden školního roku je vždy rizikový. Děti jsou po prázdninách rozdivočelé a přizpůsobit se školnímu režimu jim vždycky nějakou dobu trvá.
Robert Kotál
Lepší omezovač než tempomat
Ve snaze nepřekročit rychlostní limit někteří řidiči používají tempomat. To má ale svá úskalí. Předně je řidič ochuzen o podvědomé reakce.
Robert Kotál
Pražský okruh není v Praze
Kdykoliv jedu po dálnici D0, tedy po Pražském okruhu, vždycky mně znovu překvapí počet řidičů, kteří jsou přesvědčeni, že když se okruh jmenuje Pražský, tak určitě vede Prahou a tudíž na něm platí pravidla pro jízdu v obci.
Robert Kotál
Není elektrokolo jako elektrokolo
Možná jste, stejně jako já, zaslechli v rádiu reklamu na elektroskútr, na který nepotřebujete řidičský průkaz. Co reklamu, dokonce celotýdenní masáž se soutěží, ve které nakonec jeden šťastlivec takový skútr vyhrál.
Robert Kotál
Jak na nové dálniční známky
S novým rokem se v České republice zásadně mění systém dálničních známek. Vláda k 1. prosinci spustila web s eshopem, kde je možné si zakoupit elektronickou dálniční známku.
Robert Kotál
Dopravní přestupky v nouzovém stavu
V posledních měsících jsme prožili jednu z nejhlubších krizí novodobých dějin. V době nejpřísnějších zákazů a omezení ulice vypadaly jako ve slavném románu Den Trifidů.
Robert Kotál
Chovají se korektně
V souvislosti s protipandemickými opatřeními vláda zakázala k 15. 3. 2020 činnost autoškol. Ty se tak ocitly přes noc „na suchu“ a jejich tržby klesly na nulu. V této situaci musely vydržet déle než měsíc.
Robert Kotál
Boční odstup při předjíždění cyklistů
Poslanci Poslanecké sněmovny přicházejí s návrhem na zvýšení ochrany cyklistů, spočívající v určení minimálního bočního odstupu při předjíždění cyklistů. Potud v pořádku.
Robert Kotál
Zákaz předjíždění na dálnici
Ministerstvo dopravy se nedávno rozhodlo rozšířit úseky, na kterých platí zákaz předjíždění pro nákladní automobily s nejvyšší přípustnou hmotností převyšující 12 tun, a to na celkem 145 kilometrů českých dálnic.
Robert Kotál
Povolené odbočování na červenou?
Ministr dopravy Daniel Ťok zvažuje povolené odbočování na červenou, problesklo před pár dny médii. Lehce mne to zaráží.
Robert Kotál
"Neviditelná" policie je dobré řešení
Pokud chce policie uspět v boji s řidiči nerespektujícími pravidla, musí být viditelná i neviditelná zároveň.
Robert Kotál
Díky za zákaz billboardů u dálnic
To, že jakékoliv odvádění pozornosti od řízení vždy zvyšuje riziko nehody, je většině lidí jasné. Minimálně těm, kteří sami řídí.
Robert Kotál
Staronové téma "měření rychlosti"
Jedno z aktuálních témat dnešní doby jsou úvahy o omezení pravomocí obecní policie, konkrétně v oblasti měření rychlosti.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 32
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1347x