Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Několikrát týdně jezdím trasu Zbraslav - Davle a zpět a tam vidím "egoismus" cyklistů dost často. Ne, nemíním tím bnoční odstup při předjíždění což je jádrem článku, ale to, že cyklista u (dvou) semaforů co řídí dopravu kyvadlově v místech rekonstrukce předjedou čekající kolonu a do zúžení, kde je není možné předjet, vyrazí jako první. Celá kolona potom jede rychlostí cyklisty a někdy to zablokuje i protisměr kde na zelenou není kam jet protože protisměr stále je obsazen kolonou v protisměru.

3 0
možnosti
JM

Nemyslím si, že to někdo bude dodržovat. Ostatně ani nevím o nikom, kdo by dodržoval 50 + 1. Plná čára, nebo neplná, hodím myšku a cyklisto tradá. :-)

0 0
možnosti
TD

No, nehody s účastí cyklistů se zpravidla dějí ze zcela jiných příčin, než že by je srážela auta při nedodržení bezpečné vzdálenosti. Na první pohled by se tedy mohlo zdát, že stanovení přesné "bezpečné" vzdálenosti je jen formální plácnutí do prázdna, které stejně nebude možné nijak ověřit, protože skutečnou vzdálenost při předjíždění nikdo nezměří a i s kamerovým záznamem bude často problém s jistotou říct, zda bylo "bezpečných" 150 cm dodrženo nebo ne.

Chyba lávky. Stačí, aby se policisté pohodlně zabukařili u nějaké silnice, po které jezdí hodně cyklistů a která v daném místě užší než cca 4 metry. Potom už jen stačí počkat na prvního hejla, který se nesmíří se skutečností, že na takové silnici zkrátka nemůže cyklistu legálně předjet a měl by se tedy plazit za ním jeho rychlostí, např. 8 km/h do táhlého kopce a dál, třeba několik km, dokud se silnice např. o něco nerozšíří.

Nevěříte? Tak si to spočítejte:

0 cm = levá krajnice = levý bok předjíždějícího vozidla, které maximálně využívá šířku silnice

180 cm = pravý bok předjíždějícího vozidla (vozidlo bez zrcátek je široké 180 cm)

190 cm = okraj pravého zrcátka předjíždějícího vozidla (zrcátko je široké 10 cm)

340 cm = konec levého řidítka cyklisty (dodržena minimální bezpečná vzdálenost 150 cm)

400 cm = konec pravého řidítka cyklisty (řidítka široká 60 cm)

A to počítáme s tím, že cyklista jede pouhých 30 cm od pravé krajnice, a takových opravdu moc nebude. Policistům nyní stačí zaznamenat předjížděcí manévr a můžou vesele vyrazit za kořistí, s dokazováním přestupku nebudou mít problém. Nemám to ze své hlavy, originál zde: http://dfens-cz.com/jeden-a-pul-metru-od-cyklistickeho-raje/

Pane autore, Váš návrh aby se vzdálenost měnila s rychlostí má sice jistou logiku, jenže takové výpočty jsou v praxi nepoužitelné. Tohle na silnici nemá nikdo ani čas počítat a už vůbec ne odhadnout. Copak Vy si dokážete říct, že cyklistu předjedete ve vzdálenosti 80 nebo 130 cm a dodržet to? Silně o tom pochybuji.

7 0
možnosti
Foto

A to zejména v případě, kdy to cyklista šněruje s rozkyvem 1m.

Cyklisté by měli být povinně vybaveni zpětným zrcátkem, akustickou signalizací a měli by dodržovat pravidla provozu na komunikacích.

A když jedou dva cyklisté vedle sebe, tak se tím prostor pro předjíždění zmenší!

0 0
možnosti
Foto

Dobře si vzpomínám, a že už je to hromadu let, jak nám učitel v autoškole kladl na srdce, abychom cyklisty předjížděli s dostatečným odstupem - s takovým, abychom mu nepřejeli hlavu, kdyby spadl. Řídím si podle toho stále, zákon nezákon, i když musím přejet plnou čáru. Navíc sama hodně jezdím na kole a vím, jak je nepříjemné, když Vás někdo předjíždí těsně. Jako cyklista jsem se už dávno naučila neuhýbat příliš doprava - čím více uhýbáte, tím větší šanci máte, že Vás vytlačí ze silnice anebo že Vás přejedou. Řidič za mnou zkrátka musí počkat, až mu do protisměru nic nepojede, a pak mě může předjet.

3 0
možnosti
Foto

Poslední věta platí pro naše úzké silnice.

0 0
možnosti
VD

Mám takový pocit, že autor toho po našich silnicích asi moc nenajezdil. Jinak by nemohl napsat tu pitomost se zuřivou “obranou” plné čáry. Jistě, v místech, kde není vidět do protisměru se je nutno držet na své straně cesty, ovšem plná čára je u nás v dobré polovině případů i tam, kde je vidět naprosto bez problémů a taky ji 99% ŕidičů při objíždění cyklistů jedním kolem přejíždí. Jedná se tedy o zapsání ustálené praxe do zákona plus stanovení minimálního bočního odstupu, který stejně nikdo dodržovat nebude.

1 0
možnosti
Foto

... a kdo zpětně zjistí, kolik tam bylo mezi nimi centimetrů???

2 0
možnosti
BM

A není to náhodou jedna z vyjímek kdy smím plnou čáru přejet?

0 0
možnosti
Foto

ne. cyklista není překážkou provozu.

/prý

0 0
možnosti
Foto

P90e52t55r 10O51m63e30l37k85a

15. 7. 2020 19:04

Legrační na celé věci je, že ve Francii nebo i v Rakousku žádný podobný předpis nepotřebují, tam jsou řidiči ohleduplní k cyklistům od přirození. U nás to musí být ze zákona.:-)

9 0
možnosti
VS

V Německu to teď platí, nedávno.

0 0
možnosti
PM

P45e39t41r 28M15a85n47d82a

15. 7. 2020 18:54

jak dlouho už nemáme "silniční provoz " ?

0 0
možnosti
  • Počet článků 33
  • Celková karma 11,07
  • Průměrná čtenost 1306x
Zakladatel Dopravní akademie a.s., propagátor defenzivního způsobu jízdy a autor publikací pro žáky i učitele autoškol.

Seznam rubrik